למה חשוב לדעת איך לעשות תנוחה – אסאנה בצורה נכונה?

מאמריםתנוחות



1. עלינו לעשות הכל כדי שהגוף שלנו יחזיק את עצמו נכון ויציב כך שלא יגרם לו שום נזק בריאותי. אנחנו צריכות לדעת איפה אמורה להיות הברך כדי לא להזיק לרצועות, האם נכון להיות בתנוחה על כפות ידיים או על האמות, כדי לא לעשות נזק למפרקים, עד כמה נכון לכל אחת להקשית את הגב מבלי לעשות נזק לעמוד וחוט השדרה והאם התנוחה בכלל מתאימה לי?

2. אנרגיה – פראנה, יכולה לזרום כאשר התנוחה במנח הנכון והוא ללא כל מאמץ, כך שיציבה נכונה ובטוחה מזרימה אנרגיה. למשל, בית חזה שהוא פתוח לעומת בית חזה סגור (בתנוחות מסויימות, כמו נגיד מתיחה צידית), מאפשר זרימה של אנרגיה לצאקרת הלב – מרכז האנרגיה שנמצא בבית החזה. ברגע שאנחנו בתנוחה בצורה מיטיבה ובטיחותית, הגוף לא מבזבז זמן ואנרגיה על לשרוד ולפצות על נזק ועל חוסר נוחות.

3. תנוחה נכונה מאפשרת לנו זרימה מלאה של נשימה לכל הריאות, שגם היא מזרימה את האנרגיה.

4. תנוחה נכונה יוצרת את המודעות המלאה שלנו לכל חלק וחלק בגוף ופותחת לנו את התודעה ומפאשרת לנו להיות ברגע הזה, כאן ועכשיו.

אני מאד מאמינה בבטיחות של תלמידים ובדיוק תנוחות, ובו בזמן מאמינה שלא צריך לעשות משהו שגוף לא מסוגל לעשות או שמכאיב לו. יש אין ספור סיפורים על פציעות חמורות בעולם היוגה בקרב תלמידים. כי המורה לחץ על התלמיד יותר מדי, כי הייתה התעקשות מיותרת למתוח עוד, כי הברך לא הייתה במקום והיא ברחה או נקרעה רצועה, כי תלמיד עשה עמידה על הראש וצבט את חוט השדרה..

זה, לא בבית ספרי, מה שנקרא 😁

ברור שכל אחד\ת מתרגל\ת בצורה אחרת ואין אמת אחת מוחלטת, אבל כדאי להתבונן על עוד פרספקטיביות – וכפי שהמורה שלי ליוגה אומרת "אתם המאסטרים". אחרי שקיבלתם את המידע, אתם אלה ששולטים ומנהלים את הגוף שלכם. אתם תוכלו לבחור מה מיטיב לכם ומה לא.